Δευτέρα, 20 Σεπτεμβρίου 2010

Κομποστιανά πεπονάκια


Πολλά χρόνια είναι που μού'χει γίνει εμμονή η κομποστοποίηση. Λυπάμαι τα ωραία ωμά που πετάω σε ποσότητες και ξέρω ότι μπορούν να γίνουν το καλύτερο χώμα. Όμως στο μπαλκόνι δεν χωράει κάδος κομποστοποίησης. Άσε που  οι κάδοι των μπαλκονιών είναι πανάκριβοι. Αποφάσισα λοιπόν κι'εγώ να αρχίσω να τα θάβω σε μια ζαρντινιέρα που είχε ξερό χώμα και ποτέ δεν φύτρωνε τίποτα. Όλα τα ωμά, εκτός από τα ξινά, τσόφλια αυγών, ληγμένα ξερά φασόλια και ρύζια και κατακάθια καφέ, όλα κάτω απ'το χώμα. Και σε λίγες μέρες.... εγένετο χαμός! Αγρίεψε η ζαρντινιέρα με διάφορες άγνωστες πρασινάδες, πατατιές και ντοματιές.

Προχθές είδα και δυο πεπονάκια. Βγήκαν από κομμένες πεπονόφλουδες που έθαψα πριν από ένα μήνα.  Μάλλον δεν θα προκάμουμε να τα φάμε, αφού βγαίνουν σε λάθος εποχή και οι γεωπονικές μου γνώσεις είναι εντελώς μινιμάλ.

8 σχόλια:

annim είπε...

κάνουν όμως καλό daquiri!! κάτι είναι κ αυτό..

Thomas Xomeritis είπε...

Οχι καφέ ή όλα αυτά εκτός από τα ξινά;. Πρέπει να ξέρω είναι σημαντικό γιατί έχω αρχίσει στο χωριό. Έχεις κανένα καλό σύνδεσμο να δώσεις;

Theodota είπε...

Thomas, κόψε κομμάτια όλα τα ωμά λαχανόφρουτα, εκτός από ξινά. Σκάψε τρύπα.Βάλε μέσα και τσόφλια, υπολλείμματα καφέ, κλαδέματα και ληγμένα όσπρια, μπλιγούρια και ρύζια. Μην ξεχάσεις να τα σκεπάσεις με το χώμα, γιατί θα βρωμίσουν και θα γεμίσουν με ζωύφια. Εγώ τα βάζω σε γλάστρες. Αλλά στον κήπο σας στο χωριό θα είναι πολύ καλύτερα.

Ένα αρκετά ενδιαφέρον κείμενο με οδηγίες για κομπόστ βρήκα εδώ: http://greenhost.gr/index.php/fertilizer/%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE-%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%83%CF%84/

TINA ΝΑΝΤΣΟΥ είπε...

Καταπληκτικό.Ξεκίνησα και εγώ κομπόστ και σύντομα θα ανταλλάξουμε ιδέες.

Ανώνυμος είπε...

Κι εγώ, κι εγώ έχω ξεκινήσει. Έχω βάλει όμως και κάτι λεμονόκουπες... Λες να ...ξινίσει???

Για τον κήπο υπάρχουν κάτι ειδικοί κάδοι με καπάκι απο πάνω και "πορτίτσα" χαμηλά, για να μπορείς να παίρνεις το κομποστ όσο συνεχίζεις να πετάς φρέσκα. Ομως για μπαλκόνι δεν είναι καλή ιδέα. Βγαίνουν ζουμιά!

Κανονικά πρέπει να βάλεις την πρώτη φορά και κάτι μεγάλα σκουλίκια νομίζω, αλλά ούτε απο αυτά έχουμε βάλει. Ξέρει κανείς τίποτα γι' αυτό?

Ανώνυμος είπε...

Γιατί με βγάζει πάντα ως Ανωνυμο? Η Κύρα είμαι!!!!

Theodota είπε...

Καλημέρα Κύρα! Αν τα θάψεις με χώμα, δεν βγαίνουν ζουμιά. Εγώ δεν έχω βάλει σκουλίκια και δεν νομίζω ότι χρειάζεται όταν τα ανακατεύεις με χώμα. Χωνεύονται από το χώμα και το εμπλουτίζουν. Κάδο δεν έχω πάρει και ούτε πρόκειται τώρα που βρήκα ότι μπορώ να τα θάβω στις γλάστρες!

Αριστοτέλης Ζαμπετάκης είπε...

Γεια σας!!!!Απο τα Στύρα όπου μένω μόνιμα απο το 2006,που πήρα τη...μεγάλη απόφαση να εγκατασταθω!!Εχω 1,5 στρέμμα κήπο με δεντρα κυριως.Ολα τα φλούδια απο λαχανικα και φρουτα σκάβω λιγο γυρω απο τα δεντρα και τα..θάβω.Ταίζω ετσι τακτικα τα δεντρα αλλα και τις...ανεπιθύμητες αγριάδες!Με το πότισμα επίσης ποτίζονται δεντρα αλλα και αγριάδες !!!Κοντα στα δεντρα καλοπερνάνε και οι ανεπιθύμητες πρασιναδες ,που θελουν βεβαια καθάρισμα...Εχω και ειδικη ξυλοκατασκευή και κάδο,που ειναι χρησιμα για την κομποστοποίηση κλαδιων και χορτων.