Τρίτη, 26 Μαΐου 2009

Δεν έχω τι να ψηφίσω…

Δεν έχασα ποτέ μου εκλογές. Δεν έριξα ποτέ μου λευκό. Πάντα ήθελα να πιστεύω πως είμαι πολιτικά υπεύθυνη και πως χρησιμοποιώ με τον καλύτερο τρόπο το μοναδικό δικαίωμα πολιτικής συμμετοχής που μου δίνει η κουτσουρεμένη ελληνική δημοκρατία.

Για πρώτη φορά, δεν έχω πού να το ρίξω. Το χειρότερο είναι πως ενώ για πρώτη ίσως φορά στην ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας έχουμε τόσο πολλές πραγματικές επιλογές στο ψηφοδέλτιό μας, αισθάνομαι πως έχω πάθει πολιτική κατάθλιψη. Και παρά την πρωτόγνωρη «οικολογική» στροφή των περισσότερων κομμάτων, στοιχείο που προσωπικά θεωρώ κορυφαίο, δεν αντέχω να δώσω την ταπεινή ψήφο μου σε κανέναν.

Να σας πω γιατί:

- Νέα Δημοκρατία: Ε, δεν είναι προφανές;
- ΠΑΣΟΚ: Πολύ καλή, για κόμμα εξουσίας, η στρατηγική για τη βιώσιμη ανάπτυξη. Όταν όμως ένα κόμμα με πολλές αμαρτίες στην πλάτη του δεν κάνει σοβαρή και ριζική αυτοκριτική, όταν αυτό το κόμμα υπόσχεται να φέρει τους ίδιους ανθρώπους στην εξουσία, όταν οι προεκλογικές αφίσες του μιλάνε ακόμα για τον Ανδρέα που λεηλάτησε τον φυσικό χώρο και ανήγαγε το αυθαιρετάκι σε λαϊκό κεκτημένο, λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να πιστέψω ότι παίρνοντας την εξουσία θα μας φέρει την άνοιξη. Επειδή όμως δεν είμαι και αχάριστη, αναγνωρίζω ότι το ψηφοδέλτιο του ΠΑΣΟΚ περιλαμβάνει σε εκλόγιμες θέσεις δυο πολύ επιτυχημένους (με περιβαλλοντικά πάντα κριτήρια) ευρωβουλευτές: τον Σταύρο Λαμπρινίδη και την Άννυ Ποδηματά.
- ΚΚΕ: Θέλει ρώτημα; Με μόνο κακό τον καπιταλισμό και μόνο καλό τον (ντεμέκ παρεξηγημένο) σοβιετικό κομμουνισμό, συγνώμη αλλά φοβάμαι και τη σκιά του…
- ΣΥΡΙΖΑ: Η μεγάλη απογοήτευση! Αιτία, η στάση του στα γεγονότα του καταθλιπτικού Δεκέμβρη, το ολοένα και πιο θολό κοινωνικό και πολιτικό του όραμα, η καβάλα στα κινήματα με προορισμό το άγνωστο (καλά τα κινήματα, αλλά όχι το άγνωστο), η προσκόλληση σε χώρους μιας παρωχημένης, αντι-ευρωπαϊκής και κολλημένης σε ένα ξεπερασμένο(για τα δικά μου πάντα πρότυπα) παρελθόν της αριστεράς. Μεγάλη επίσης στενοχώρια πήρα από τον εξοβελισμό του πολύ επιτυχημένου Δημήτρη Παπαδημούλη σε θέση οριακά εκλόγιμη (για τους πολύ αισιόδοξους…). Τέλος, θεωρώ εξοργιστική την επίθεση που έχει εξαπολύσει η ΚΟΕ (ακροαριστερή συνιστώσα του ΣΥΡΙΖΑ) εναντίον των Οικολόγων Πράσινων, τους οποίους λίγο-πολύ κατηγορούν ως τσιράκια μεγαλοεκδοτών!!! Φυσικά, χωρίς καμία απολύτως απόδειξη… Έτσι μου'ρχεται να το ρίξω στους οικοπράσινους, μόνο από αντίδραση στη λάσπη του ΣΥΡΙΖΑ. Έλα όμως που δεν λειτουργώ έτσι...
- ΛΑΟΣ: Συγνώμη, αλλά θέλω δημοκρατία, αγαπάω όλους τους γείτονες και σιχαίνομαι τη βία. Για παρόμοιους, αν και αντίστροφους, λόγους με το ΚΚΕ, φοβάμαι ακόμα και τη σκιά του ΛΑΟΣ.
- Οικολόγοι Πράσινοι: Σίγουρα, από όλα τα υπάρχοντα κόμματα, είναι το μόνο που μιλάει για οικολογική κοινωνία. Μιλάει δηλαδή για έναν οικολογικό μετασχηματισμό της κοινωνίας, ο οποίος καλύπτει όλες τις πτυχές της και όλες τις πολιτικές της. Και πολύ καλά κάνει και αποστασιοποιείται ολοένα και σαφέστερα από το δίπολο αριστερά – δεξιά, μιας και η οικολογία δεν ανήκει σε καμία πολιτική παράδοση. Μέχρι εκεί όμως, γιατί όταν μπαίνει σε πεδία πολιτικής άγνωστα, όπως η εξωτερική πολιτική, δείχνει ξεκάθαρα ότι φιλοδοξεί να παίξει σε όλα τα ταμπλό, ακόμα και χωρίς αντίστοιχη ικανότητα και σίγουρα χωρίς ρεαλισμό. Οφείλουμε όμως να αναγνωρίσουμε ότι δείχνουν, τουλάχιστον στις δημοσκοπήσεις, να ανεβαίνουν, σε πείσμα των μιντιακών μεγιστάνων και διαφόρων μεγαλοδημοσιογράφων που αμφισβητούσαν ακόμα την ύπαρξή τους. Ελπίζω, να αναγνωρίζουν όσοι πράσινοι φθάσουν στην Ευρωβουλή ότι το όποιο ποσοστό ΔΕΝ θα είναι προσωπική τους επιτυχία, αλλά κεφαλαιοποίηση ενός οικολογικού ανέμου που ήδη φυσάει και στην Ελλάδα. Ενός οικολογικού ανέμου που κανένα άλλο κόμμα δεν μπορεί να ικανοποιήσει. Ας μην την «ψωνίσουν» λοιπόν και ας κατανοήσουν ότι οφείλουν δουλειά, θετική, οραματική και συνάμα ρεαλιστική, όχι για προσωπική τους προβολή, αλλά για μια κοινωνία που βρίσκεται σε σταθερά ανοδική οικολογική αναζήτηση. Στις εθνικές εκλογές που μου δίνουν την ευκαιρία επιλογής όσων θέλω να στείλω στη Βουλή, τότε ίσως τους σκεφτώ.
- Δράση: Καλή η αρχική διακήρυξη, αν και τα πρόσωπα (πλην Μάνου) δεν νομίζω ότι πείθουν για την αποτελεσματικότητα και διάθεσή τους για ρήξεις. Η θέση τους για το περιβάλλον είναι πολύ περιοριστική, το αντιμετωπίζει σαν τομεακή πολιτική και όχι ως πυλώνα μιας ολοκληρωμένης πολιτικής και εστιάζει κυρίως στα της κλιματικής αλλαγής και στην αρχή ο «ρυπαίνων πληρώνει», ενώ σε υποψία νεοφιλελεύθερης γραμμής δεν μιλάει για ευθύνες των κρατών να εγγυηθούν για αποτελεσματική και μακρόπνοη προστασία του περιβάλλοντος και των φυσικών πόρων.

Δεν περιμένω τίποτα από το ντιμπέϊτ των αρχηγών. Δεν θα το παρακολουθήσω καν. Μοιράζομαι απλά μαζί σας τον πολιτικό καημό μου. Και ξεκαθαρίζω, επειδή οι καιροί και πολλοί άλλοι είναι πονηροί, ότι οι απόψεις αυτές εκφράζουν εμένα προσωπικά και μόνο εμένα.

υ.γ. Μέσα σε αυτόν τον πολιτικό πυρετό περί τα οικολογικά, σήμερα χάσαμε τον Μιχάλη Παπαγιαννάκη, έναν πολιτικό από τους πολύ λίγους. Έναν πολιτικό που δεν είχε κολλήματα, γιατί επέμενε να κοιτάζει το ξεκάθαρο όραμά του για μια οικολογική κοινωνία μπροστά, όχι πίσω.

23 σχόλια:

Prokopis Doukas είπε...

Εξαιρετικό post - να μια κουβέντα που δεν μπορεί να κάνει η δημοσιογραφία... :-)

Συμφωνώ στα περισσότερα μαζί σου, κάνω όμως μερικές παρατηρήσεις:

1. Οι αφίσες με τον Ανδρέα, δεν είναι του ΠΑΣΟΚ, είναι της "Αριστερής Πρωτοβουλίας" (νομίζω λέγεται), εσωκομματικού ρεύματος, που στην ουσία είναι ο "συγκεντρωσιάρχης" Γιώργος Παναγιωτακόπουλος. Νομίζω οτι το μόνο που δεν εκφράζει είναι το σημερινό ΠΑΣΟΚ...

2. Παρότι δεν εκτιμώ καθόλου την ΚΟΕ, έχω να πω οτι και για μένα οι Οικολόγοι Πράσινοι φαίνονται "θολοί" - και ανεπαρκείς για πολλά ζητήματα (χωρίς να υιοθετώ καθόλου τα περί εκδοτών κλπ.) Διαφωνώ οτι η οικολογία είναι ανεξάρτητη της συνολικής πολιτικής θεώρησης - αυτή ακριβώς η άρνηση των Οικολόγων Πράσινων να "αυτοτοποθετηθούν" στο πολιτικό φάσμα, με κάνει καχύποπτο. Όταν μπορείς εξίσου να συνεργαστείς με ΝΔ και ΠΑΣΟΚ - τότε μυρίζει φιλελεύθερο "απολιτίκ" κι αυτό στα μάτια μου είναι στην ουσία δεξιό...

3. Ξέχασες να σχολιάσεις την παρουσία Κοντογιαννόπουλου στη Δράση..

4. Συμφωνώ απόλύτως για τον ΣΥΡΙΖΑ και για την απώλεια Παπαγιαννάκη...

Γιωργος Παστρικος είπε...

Να μου επιτρέψεις μερικές παρατηρήσεις.
- Οι Οικολόγοι Πράσινοι δεν είναι το μόνο κόμμα που μιλάει για οικολογική κοινωνία. Οι πράσινες συνιστώσες του ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ έχουν ακριβώς τις ίδιες θέσεις και μάλιστα τις έχουν περάσει στην ιδεολογική βάση ολόκληρης της παράταξης.
Άλλωστε ένα βασικό σύνθημα/θέση της Ευρωπαϊκής Αριστεράς, όπου ανήκει ο ΣΥ.Ρ.ΙΖΑ, είναι το: «Ο άνθρωπος και το περιβάλλον πάνω από τα κέρδη».
- Κάπου στο γραπτό σου υπάρχει μια μεγάλη –κατά την άποψή μου- αντίφαση.
Μιλώντας για τους Ο.Π, ισχυρίζεσαι ότι: «δείχνει ξεκάθαρα ότι φιλοδοξεί να παίξει σε όλα τα ταμπλό», και αμέσως μετά:«σε πείσμα των μιντιακών μεγιστάνων και διαφόρων μεγαλοδημοσιογράφων που αμφισβητούσαν ακόμα την ύπαρξή τους»
Κατά την άποψή μου αυτή η στάση των Ο.Π είναι μάλλον «βούτυρο στο ψωμί»
των διαπλεκόμενων αφού έχουν αντιληφθεί και αναμένουν μετεκλογική συνεργασία των Ο,Π με ένα από τους δύο πόλους του δικομματισμού για τη διατήρηση της κυριαρχίας τους - έστω και για λίγο (αν χρειαστεί, κάτι άλλο θα σκεφτούν για το μέλλον).
Το ίδιο είχαν επιχειρήσει πιστεύω μετά με τις αρχικές «δημοσκοπικές επιτυχίες του ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ. Χάϊδεμα που αμέσως μετά τη διαπίστωση ότι η εν λόγω παράταξη είναι «ζόρικη» και «απαιτητική» άρχισε ο πόλεμος που κατά καιρούς πήρε «Γκαιμπελικές» διαστάσεις. Δε θα σταθώ στα γεγονότα του Δεκέμβρη γιατί οι απόψεις διίστανται αλλά θα μιλήσω για το θέμα του Ελαιώνα που νομίζω τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Ο ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ επέλεξε μια συγκρουσιακή τακτική με τα μεγάλα συμφέροντα και αντιμετώπιση την καθολική επίθεση των διαπλεκόμενων. Οι προσωπικές επιθέσεις κατά του Τσίπρα δεν είχαν να ζηλέψουν τίποτα από τις μεθόδους του Γκαίμπελς. Στο τέλος η θέση του ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ δικαιώθηκε αλλά οι μεγαλοδημοσιογράφοι το «πέρασαν» στα μουγκά αφήνοντας τις «ρετσινιές» να αιωρούνται.
- Δυστυχώς η άνοδος των Ο.Π φαίνεται ότι δεν οφείλεται σε «οικολογικό άνεμο» όπως λες (ο οποίος θα ήτανε καλοδεχούμονος). Αν δούμε τις αναλύσεις των δημοσκοπήσεων (με την όποια αξιοπιστία έχουν αυτές), θα δούμε ότι σχεδόν 6/10 απ’ αυτούς που δηλώνουν ότι θα ψηφίσουν Ο.Π είναι πρώην ψηφοφόροι της Ν.Δ. Αυτό για μένα σημαίνει ότι οι Ο.Π εισπράττουν απλά τη δυσαρέσκεια πολιτών που ούτως ή άλλως, παραδοσιακά, δυσκολεύονται να ψηφίσουν κόμματα της αριστεράς.
- Τέλος θα συμφωνήσω με τον Prokopis Doukas περί θολότητας και ανεπάρκειας των Ο.Π που ως γνωστό οδήγησε του "ομογάλακτους" τους της Γερμανίας που με την ανερμάτιστη πολιτική τους απαξίωσαν το οικολογικό κλινημα συμμετέχοντας στον "φιλικό προς το περιβάλλον" πόλεμο στη Γιουγκοσλαβία.

Γιωργος Παστρικος είπε...

Μεταξύ των πολλών ορθογραφικών, γραμματικών και συντακτικών λαθών το σχόλιο μου περιέχει και ένα ουσιαστικό λάθος.
Έγραψα: "ότι σχεδόν 6/10 απ’ αυτούς που δηλώνουν". Το σωστό είναι 4/10.
Ζητώ συγνώμη για την ανακρίβεια. :-)

Theodota είπε...

Καλημέρα Προκόπη, καλημέρα Γιώργο. Ευχαριστώ πολύ για τα αναλυτικά σχόλιά σας σε μια κουβέντα που πολύ με απασχολεί.

Γιώργο, επίτρεψέ μου να διαφωνήσω με την άποψη ότι οι ΟΠ στηρίζονται στην ψήφο διαμαρτυρίας απογοητευμένων ψηφοφόρων της ΝΔ. Οι δεξιοί διαμαρτυρόμενοι ταιριάζουν πολύ καλύτερα στο κόμμα Μάνου-Κοντογιαννόπουλου ή στο ΛΑΟΣ, παρά στους ΟΠ που συχνά - πυκνά "προκαλούν" τα δεξιά αντανακλαστικά με παραδοσιακά αριστερές θέσεις είτε για θέματα εξωτερικής πολιτικής είτε για κοινωνικά θέματα. Άσε που δεν προκύπτει υποστήριξη από μεγιστάνες των ΜΜΕ, αφού μόνο όταν ανέβηκαν στα δημοσκοπικά ποσοστά άρχισαν όλοι να τους παίζουν. Με εξαίρεση ίσως τον ΣΚΑΙ που κατά καιρούς προέβαλε πενιχρά κάποιες δηλώσεις τους...

Όσο για την διαφαινόμενη (από τις δημοσκοπήσεις τουλάχιστον) πτώση του ΣΥΡΙΖΑ, δεν θέλω καθόλου να υποτιμήσω τους ψηφοφόρους και να τους θεωρήσω άκριτα ως άλογα έρμαια των καναλιών. Ακριβώς η συγκρουσιακή πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, που δυστυχώς είναι μόνο συγκρουσιακή και αρνητική και δεν βγάζει (σε εμένα τουλάχιστον) τίποτα θετικό, νομίζω πως απωθεί πολλούς. Πολλούς που παραδοσιακά ανήκαν στην αριστερά. Και για τους αγώνες, όπως ο Ελαιώνας, προσωπικά τους θεωρώ ώς τεράστιες επιτυχίες κινήσεων πολιτών, τις οποίες προσεταιρίστηκε ο ΣΥΡΙΖΑ (προφανώς με τη δική τους συναίνεση) και τις προβάλλει ως δικές του. Προσωπικά πάλι, θα προτιμούσα ο ΣΥΡΙΖΑ να κρατάει αποστάσεις σεβασμού από τα κινήματα και τις ΜΚΟ (οι οποίες είναι σίγουρα πιο αποστασιοποιημένες), αφού η πρόσδεση κοινωνικών αγώνων σε κομματικά άρματα μόνο πολώσεις και αντισυσπειρώσεις προκαλεί που τελικά αποβαίνουν εις βάρος των κοινών σκοπών.

Να' χετε πολύ καλή μέρα!

Αρκετά! είπε...

(αν και το συγκεκριμένο σύνθημα αναφέρεται στις εθνικές εκλογές)
ΨΗΦΟ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑ Π**ΣΤΗ
ΜΠ**ΡΔΕΛΟ ΤΑ ΚΑΝΩ ΚΑΙ ΜΟΝΟΣ Μ**

Γιωργος Παστρικος είπε...

Theodota καλήμερα κι από μένα.
Γράφεις:
"επίτρεψέ μου να διαφωνήσω με την άποψη ότι οι ΟΠ στηρίζονται στην ψήφο διαμαρτυρίας απογοητευμένων ψηφοφόρων της ΝΔ...."
Αυτό λένε οι αναλύσεις τον δημοσκοπήσεων. 4/10 δηλώνουν πρώην ψηφοφόροι την Ν.Δ.
Όσο αφορά για το αν "προκαλούν" τα δεξιά αντανακλαστικά να μου επιτρέψεις να έχω διαφορετική άποψη. Όχι ότι επί της ουσίας δεν το κάνουν αλλά γιατί δεν τους έχουν πάρει ακόμα "χαμπάρι". Ήδη ο Καρατζαφέρης έχει αρχίσει το "χορό". Όταν οι Ο.Π αρχίσουν να δέχονται όλο και περισσότερο τα φώτα της δημοσιότητας και αποκαλύπτονται οι θέσεις τους τόσο θα "προκαλούν" τα δεξιά εθνικιστικά αντανακλαστικά. Μη ξεχνάς επίσης ότι οι δεξιοί ψηφοφόροι δεν ανήκουν όλοι στη λεγόμενη λαϊκή πατριωτική δεξιά αλλά υπάρχει και ισχυρή τάση νεοφιλελεύθερων που δεν τους πολυενδιαφέρει ο "πατριωτισμός".
Αναφορικά με το κόμμα Μάνου - Κοντογιαννόπουλου πιστεύω ότι εκλαμβάνεται ως κομμάτι του "παλαιοκομματισμού" γι αυτό και δημοκοπικά δεν τραβάει. Επίσης δεν τους συγχωρείται εύκολα η προηγούμενη ευκαιριακή τους συνεργασία με το ΠΑΣΟΚ.

Σχετικά με το πότε άρχισαν τα media να "καλοβλέπουν" τους Ο.Π, σύμφωνα μ' αυτά που έχω αντιληφθεί, είναι ότι αυτό ξεκίνησε εδώ και μερικούς μήνες όταν άρχισαν να καταγράφουν αξιόλογα δημοσκοπικά ποσοστά που τους έφερναν κοντά στο μπουν στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Παρακολουθώ Πρετεντέρη (διαστροφή κι αυτή που την έχω lol) o οποίος είναι Ο δείκτης για το πως κινείται η κάστα των διαπλεκόμενων.

Μη ξεχνάς ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχασε αυτούς που είχε κερδίσει. Ουσιαστικά η εκλογική του βάση παραμένει "αλώβητη" και ίσως και λίγο αυξημένη. Συμπερασματικά λοιπόν δεν ισχύει ότι οι ψηφοφόροι του είναι έρμαια των καναλιών. Είναι όμως έρμαια (εν πολλοίς) αυτοί που μετακινούνται ψάχνοντας πώς να διαμαρτυρηθούν. (και μη μου πεις ότι ούτε κι αυτοί άγονται και φέρονται από τα media γιατί τότε τα media θα ήτανε πραγματικά ανίσχυρα και δε θα κάναμε λόγο για μιντιοκρατία)

Δυσκολεύομαι να ακολουθήσω τη λογική σου αναφορικά με τη δράση του ΣΥΡΙΖΑ σε σχέση με τα θέματα περιβάλλοντος. Οι κινήσεις πολιτών δηλαδή όταν βρίσκουν υποστήριξη στις διεκδικήσεις τους από πολιτικές παρατάξεις αυτό θεωρείται προσεταιρισμός? Οι κινήσεις πολιτών δίνουν τις μάχες στους δρόμους και στη δικαιοσύνη και ο πολιτικός φορέας στη Βουλή και τα Δημ. Συμβούλια. Μια χαρά διακριτοί ρόλοι μου φαίνονται. Διαφορετικά οδηγούμαστε σε ένα απολιτίκ περιβάλλον διεκδικήσεων που εμένα τουλάχιστον δε μου φαίνεται ελκυστικό.

Τέλος για να ανοίξω τα χαρτιά μου, θα σου πω ότι αισθάνομαι ανένταχτος "κόκκινος" πράσινος που οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ για το περιβάλλον με βρίσκουν εν πολλοίς σύμφωνο. Στον τόπο που ζω οι Ο.Π είναι άφαντοι και η μόνη συνεπής πολιτική παράταξη που υποστηρίζει τους αγώνες των τοπικών ΜΚΟ και των κινήσεων των πολιτών είναι ο ΣΥΡΙΖΑ. Όλοι οι άλλοι είτε σφυρίζουν αδιάφορα είτε είναι απλά απόντες. Για όλα τα παραπάνω δεν έχω καμιά αμφιβολία για το τι θα ψηφίσω στις 7 Ιουνίου ;-) (και μετά θα πάω για μπάνιο lol)

Theodota είπε...

Και πάλι γεια σου Γιώργο. Θέλω να σταθώ στην εξής επισήμανση του ωραίου σχολίου σου: "Διαφορετικά οδηγούμαστε σε ένα απολιτίκ περιβάλλον διεκδικήσεων..." Δεν θεωρώ πως η τήρηση αποστάσεων από τα κόμματα μας οδηγεί σε απολιτίκ, αλλά σε ακοματίκ περιβάλλον διεκδικήσεων. Εδώ ακριβώς πιστεύω πως οι κοινωνικοί αγώνες, οι αγώνες που ξεκινούν από τους πολίτες, ακριβατούν πάνω σε μια λεπτή κλωστούλα που αν δεν σπάσουμε υπό το βάρος μιας κομματικής τάυτισης θα καταφέρουμε να μετατρέψουμε σε κάβο που θα συμπαρασύρει ολόκληρη την κοινωνία (πω πω, ποίημα!). Παρεμπιπτόντως, ενημέρωσέ με για την ιστορία με την παραλία στη Ρόδο, όταν έχει νέα. Πολύ τσανίστηκα με τα τσαντίρια των δήθεν φυσιολατρών. Να'σαι καλά και καλή ψήφο!

Φίλε Αρκετά!, ξέρω, τα έχεις πάρει στο κρανίο! Να υποθέσω πως θα πας απλώς για μπανάκι, χωρίς ούτε να πλησιάσεις την κάλπη;

harisk είπε...

η επίθεση της ΚΟΕ (μιάς από τις συνιστώσες του ΣΥΡΙΖΑ) στους ΟΠ είναι λάθος: αναφέρεται, μεταξύ άλλων, σε "διαπλοκές" και "απουσία των ΟΠ από τα κινηματα", πράγματα αναπόδεικτα ή ψευδή.

ωστόσο δεν είναι αυτή η συνολική εκτίμηση των μελών, φίλων και συνιστωσών του ΣΥΡΙΖΑ για το (δημοσκοπικό σήμερα) φαινόμενο των ΟΠ

η συλλογική κριτική μας -ως ΣΥΡΙΖΑ- γίνεται κυρίως για τον κεντρισμό τους και την μη τήρηση αποστάσεων ασφαλείας από το δικομματισμό (που... δεν "πρασίνησε" απότομα βέβαια...)

το εγχείρημα των ΟΠ είναι ενδιαφέρον και πρέπει να περπατήσει ώστε να δούμε τι ακριβώς πρεσβεύουν στα συγκεκριμένα, και πως θα παλέψουν τις θέσεις τους στην κοινωνία (και όχι στα παράθυρα)

ενημερωτικά, δείτε επίσης μια σχετική συζήτηση σε μια δημόσια λίστα "αριστερών":
http://groups.google.com/group/listaristeri/browse_thread/thread/93e1cf33c9783dd0?hl=en&pli=1

Θεοδoτα Ναντσου είπε...

Καλησπέρα Χάρη και ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη στο μπλογκ μου και για το σχόλιο!

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ότι η μη-τήρηση από τους ΟΠ σαφούς απόστασης από τον δικομματισμό είναι προβληματική. Και συμφωνώ επίσης ότι πρέπει να περπατήσει το εγχείρημα, για να δούμε αν και πόσο κουτσαίνει και τι έχει να πει. Χαίρομαι πολύ που η ανακοίνωση της ΚΟΕ δεν εκφράζει συνολικά τον ΣΥΡΙΖΑ.

Γιωργος Παστρικος είπε...

Αν απευθύνεσαι σε μένα... και για κάλπη θα πάω και για μπάνιο. Ζώντας κανείς σε νησί είναι εύκολο να τα συνδυάσει...

...και μια τελευταία παρατήρηση. Η Ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ μέχρι τώρα κρατά αξιοπρεπή στάση απέναντι στους Ο.Π ή τουλάχιστον αυτό έχει πέσει μέχρι τώρα στην αντίληψή μου...

Yannis Zabetakis είπε...

http://environmentfood.blogspot.com/2009/05/debate.html

debate και περιβαλλοντικά θέματα

οι ειδήσεις είναι δύο

1. Παιδεία

πόσο παραπληροφορημένος είναι ο ΚΚ Jr σχετικά με την εφαρμογή της αξιολόγησης στα ΑΕΙ...μίλησε για πάνω από 50% μέγα ψέμα...ζήτημα είναι αν είναι 5% !!!

Αντίστοιχα, ο ΓΠ Jr είναι απλά βαθιά νυχτωμένος στις θέσεις του για την Παιδεία..τα κείμενα τούτα είναι δυστυχώς ...πάντα επίκαιρα!!

αλλά κανείς τους ...κουβέντα ...για την ταμπακέρα!!!

2. Περιβάλλον

πόσο νυχτωμένοι πραγματικά αλλά ΚΑΙ ψεύτες είναι οι ΚΚ Jr, ΓΠ Jr και ο Καρατζάφ?!!??!!?!!!

2.1. ΚΚ Jr

μίλησε ότι η Ελλάδα είναι μέσα στους στόχους του Κιότο! καταπληκτικό το αστείο του! Από ποια στοιχεία αποδεικνύτεται αυτό? Από το % των ΑΠΕ? Από τις εκπομπές CO2 από την ΔΕΗ?
Το ακράδαντο στοιχείο είναι τούτο: η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα σε όλο τον κόσμο που είχε αποβληθεί από το πρωτόκολλο του Κιότο...λόγω Σουφλιά!!!

2.2. ΓΠ Jr

είπε την μεγαλύτερη μπούρδα του debate!!!

είπε το άτομο "το ΠΑΣΟΚ είναι το κόμμα με το οικολογικό σήμα, ήλιος και πράσινο" !!!
την οικολογία είχαν στο μυαλό στις 3.9.1974 ?

έλεος ρε Γιώργο με τις βλακείες σου!

πράσινα άλογα είναι όλα αυτά και σου τα έχω πει!

έχεις βρει και κάτι γιαλαντζί οικολόγους...βο(υ)λευτές από σπόντα (εκλέχθηκαν επειδή κόπηκε η Φώφη...!!!) και το παίζετε οικολόγοι!
Αλλά σε αυτή την επιστολή μας ...κουβέντα!!!

Δεν τολμάτε να μας πείτε έστω και μερικά ψεματάκια προεκλογικά!!!

και

τέλος

2.3. ΛΑΟΣ

η δεύτερη σε μέγεθος μπούρδα του debate από τον Καρατζάφ

είπε "όταν ο λαός δεν έχει ψωμί, τι να την κάνει την πρασινάδα? " ! ! !

κάποιος πρέπει να του κάνει εντατικά ιδιαίτερα μαθήματα του καραμπούρδα!
το ψωμί έχει άμεση σχέση με την γεωργία και την τιμή του σταριού που ανεβοκατεβαίνει ...όπως η τιμή του πετρελαίου στα διεθνή καρτέλ!
άρα...το ψωμί και το περιβάλλον έχουν άμεση σχέση!
περιβάλλον, ρε βλάκα, δεν είναι μόνο η πρασινάδα!
περιβάλλον είναι το νερό που πίνεις, το φαϊ που τρως, το σκουπίδι που πετάς, το jeep που οδηγάς...
κατάλαβες ρε ηλίθιε???

Mirage είπε...

Θεοδότα και λοιποί συγκάτοιποι πρέπει να είμαστε αρκετά επιοικείς με τους ΟΠ. Όταν αλλάζει ο Κόσμος και πρέπε να δημιουργήσεις νέες πολιτικές που ΔΕΝ ακολουθούν την πεπατιμένοι, σίγουρα δεν θα τα έχεις σκεφτεί όλα. Πόσο μάλλον όταν οι ΟΠ αποτελούνται απο ανθρώπους που ΔΕΝ είναι επαγγελματίες πολιτικοί ή πρών ακιβοπληρωμένα στελέχ.

Οι ΟΠ είναι επόμενο να πρέπει να εξελιχθούν μαζί με την κοινωνία. Το πρόγραμά της θέλει βελτίωση, προσωπικό δεν έχουν, χρήματα δεν έχουν. Αναλογιζόμενος με τους καραγκιόζηδες του χώρου (Βεργής π.χ.) και έχοντας γνωρίσει από κοντά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν απορώ με όλα αυτά που έχουν καταφέρει να κάνουν, βέβαια ας είναι καλά και οι Ευρωπαιοι ΟΠ.

Το βέβαιο είναι ότι εισπράτουν ψήφο διαμαρτυρίας. Όμως αυτό είναι εξαρετικά σημαντικό! Διότι για να αλλάξουν οι νόμοι και να σπάσει η πολιτική γάγγραινα του δικοματισμού πρέπει στις εθνικές 6ο κόμμα! Μακάρι να βγει και η Δράση του Μάνου ...

Με 6 κόμματα αναγκαστιά όποιο μεγάλο κόμμα βγεί θα αναγκαστεί να συνεργαστεί και να έχει τον ΕΛΕΓΧΟ ΜΕΣΑ στην κυβέρνηση. Οι ΟΠ είναι αυτήν την στιγμή το πιο ρομαντικό κόμμα και το καταλληλότερο νομίζω να επιβάλει το σπάσιμο του δικοματισμού.

Theodota είπε...

Φίλε Γιάννη (Ζαμπετάκη), καλωσόρισες στο μπλογκάκι μου! Παρακολούθησες το ντιμπέϊτ και τα πήρες στο κρανίο, ε; Αμ εγώ που υποσχέθηκα ότι δεν θα το έβλεπα, αλλά δεν άντεξα και μάλιστα το βρήκα και διασκεδαστικό; Μήπως να πάω να κοιταχτώ;

Καλησπέρα φίλε Mirage. Σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο. Συμφωνώ σε όλα μαζί σου. Δεν είναι οι ΟΠ το πρόβλημα. Πιστεύω όμως ότι διάλεξαν λάθος άνθρωπο να βάλουν μπροστά. Άνθρωπο με έντονο και αμφιλεγόμενο παρελθόν, το οποίο τώρα φορτώνει στο άρμα των ΟΠ. Καμένο χαρτί, του οποίου τα αποκαϊδια μαυρίζουν ένα κόμμα που θα έπρεπε να αποπνέει φρεσκάδα. Τέλος πάντων. Ελπίζω και εγώ η Βουλή (ευρωπαϊκή και εθνική)να γεμίσει νέα κόμματα. Όχι νέα κόμματα σαν τα παλιά, αλλά κόμματα με νέους, άφθαρτους, οραματιστές και ειλικρινείς πολιτικούς...

Yannis Zabetakis είπε...

καλώς σε βρήκα, φίλη Θεοδότα!
και ...συνσυγγραφέα!

νέα κόμματα με νέους ανθρώπους?
μμμ?

like which one?

Mirage είπε...

Θεοδότα έτσι είναι η πολιτική όσοι ασχολούνται καίγονται ... αλλά ο Μιχάλης αν βγεί θα πάει Ευρωβουλή οπότε στις εθνικές θα χρειαστούν άλλοι πιο φρέσκοι να τραβήσουν ζυγό και να φάνε εγχώρια λάσπη.

Προς το παρόν δεν βλέπω και πολλούς υποψήφιους ... ο Γιάννης Ζαμπ. μου αρέσει αρκετά ... αλλά έτσι όπως γράφει παθιασμένα και ρομαντικά θα καεί γρήγορα και αυτός :)

Yannis Zabetakis είπε...

@mirage

σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!

αυτός που γράφει παθιασμένα...και δέχεται επιθέσεις ...
[π.χ. από Σπύρο Κουβέλη...δες εδώ
http://environmentfood.blogspot.com/2009/05/blog-post_21.html ]

μάλλον δεν καίγεται αλλά γίνεται ακόμα πιο παθιασμένος!

όπως έλεγε και ο Μιχάλης ο Παπαγιαννάκης...όσο γερνάμε (2α -άντα πατάω σε λίγο...) γινόμαστε πιο Μαχητικοί και παραμένουμε πάντα μάχιμοι!

το Πανεπιστήμιο [εργοδότης χωρίς φίλτρα λογοκρισίας!] με βοηθά σε αυτό!

να σαι καλά φίλε, Mirage!

Theodota είπε...

Πολύ καλησπέρα Γιάννη και Mirage. Νέα, καλά και άφθαρτα πρόσωπα έχουν όλα τα κόμματα. Και είμαι σίγουρη πως και οι ΟΠ τα έχουν. Γιάννη μου, θυμήθηκες τον Παπαγιαννάκη που όμως ήδη λείπει πολύ από την οικολογικά πιο καυτή μέχρι σήμερα εκλογική αναμέτρηση. Ελπίζω πάντα όσοι ασχολούνται με τα κοινά να παραμείνουν μάχιμοι, μαχητικοί, αλλά προ πάντων ρεαλιστές και ταπεινοί. Χορτάσαμε από τους δήθεν οραματιστές που την ψωνίζουν μόλις τους καδράρουν οι κάμερες...

Yannis Zabetakis είπε...

http://environmentfood.blogspot.com/2009/06/blog-post.html

ένα κειμενάκι και ένα τραγούδι από ένα wwf δισκάκι!

καλημέρα :)

Καλούστ Παραγκαμιάν είπε...

Διάβασα στο κείμενό σου τις περισσότερες από τις σκέψεις μου Θεοδότα.
Δεν θυμάμαι ποτέ τον εαυτό μου να έχει βρεθεί σε τέτοιο αδιέξοδο, ανεξάρτητα εάν κάποιες από τις επιλογές μου στο παρελθόν ήταν λανθασμένες. Μου είναι αδιανόητο να μην ψηφίσω, δεν υπάρχει ούτε ένα σχήμα που θα μπορούσα να ψηφίσω και δεν θέλω να ρίξω λευκό ή άκυρο.
Έκανα εξαντλητικούς διαλόγους με γνωστούς και φίλους που ξέρουν τι θα ψηφίσουν. Ένα πράγμα έχω καταλάβει: τη χρονική αυτή περίοδο δεν υπάρχει δυνατότητα να αλλάξουν τα πράγματα ότι και αν ψηφίσει ο Έλληνας. Μπράβο μας!

Thomas Xomeritis είπε...

Σωστά τα λες για τους ΟΠ. Είναι μερικά άτομα που εκτιμώ στο συνδυασμό τους. Εξαρτάται από αυτά αν θα βαρυστομαχιάσουν ή αν θα αφομοιώσουν την εμπειρία του Ευρωκοινοβουλίου, ώστε να μπορέσουν να σταθούν στο ύψος της περίστασης και να επιτελέσουν έργο. Πρέπει να τους δοθεί όμως η ευκαιρία.

Thomas Xomeritis είπε...

Ξέχασα - δες και αυτό. Είναι πολλές οι προσδοκίες και θα πρέπει να πάρουν θέσεις σε πολλά ζητήματα, όπως και ο γάμος μεταξύ ομοφύλων.

珊珊李 είπε...

徵信社,徵信,徵信,徵信社,外遇,尋人,徵信公司,徵信,抓姦,徵信,徵信社,外遇,抓姦,尋人,徵信社,徵信,抓 姦,抓姦,外遇,尋人,徵信公司,徵信,徵信,徵信社,徵信,徵信社,外遇,抓姦,尋人,徵信社,徵信,徵信社,徵信,外遇,尋人,徵信公司,徵信社,抓姦,徵信,外遇,徵信社,尋人,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信,徵信社,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,外遇,尋人,徵信公司,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,徵信社,徵信,A片,抓姦,A片

soklamonios είπε...

Πολύ αξιόλογο Post! Κάποιος να ζυγιάσει αμερόληπτα τις επιλογές. Το χρειαζόμαστε και για τις τωρινές εκλογές...